Sağlık:
Göz Gribine Dikkat!
 Özellikle yaz aylarında çok sık görülen göz nezlesi diğer adı ile göz gribi en çok lens kullananları etkiliyor. Uzmanlar hastalığın bulaşıcı olduğuna dikkat çekiyor. İşte ayrıntılar…

Göz hastalıkları arasında oldukça bulaşıcı olan göz gribi, tedavi edilmediği zaman insanların yaşam kalitesini de oldukça düşürüyor. Göz gribi hastalığının bulaşıcı özelliğine dikkat çekerek bulaşım şekillerinin elden ele, gözden göze, ortak gözlük, havlu, yastık, makyaj malzemesi ile olabileceğini dile getiren Isparta Devlet Hastanesi Göz Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Özgür Uzun, konuyla ilgili şu bilgileri verdi:

Denize girerken lensleri çıkartın

"Lens kullanan hastalar, enfeksiyonlara karşı daha hassastır. Bu kişilerde hastalık, daha ağır seyredebilir. Havuz ve denize girerken lenslerinin mutlaka çıkarılması gerekir. Lens kullanan hastalar gözlerinde kızarıklık, yanma ve batma gibi şikayetler hissettiklerinde hemen lensleri çıkarıp göz doktoruna başvurmalıdırlar."

 

Çocuklarda grip benzeri bulgularla çıkıyor

Hastalık, çocuklarda üst solunum yolu enfeksiyonu, grip benzeri bulgularla başlayabilir. Genellikle, tek taraflı başlar ve 2 hafta sonra diğer göze geçebilir. Şikayetler sulanma, batma ve ağrı şeklinde olur. Göz gribinde doktor kontrolünde kullanılacak ilaçlarla 2 hafta içinde iyileşme görülür. Gözün ön tarafındaki kornea dediğimiz camsı kısımda tutulma olursa iyileşme süresi uzaya bilir."

 

Hijyene çok dikkat etmek gerekiyor

"Adenoviral konjonktivit tedavisinde amaç, enfeksiyonun başka kişilere bulaşmasını önlemek ve kişisel hijyene dikkat etmektir. Gözler kaşınmamalı; havlu, yastık ve gözlük gibi eşyaların kullanımına dikkat edilmeli. Hastanın eşyaları ayrılmalıdır. Ortamdaki diğer kişilerle yakın temastan kaçınılmalı. Özellikle küçük çocuk ve kronik hastalığı olan yaşlı hastalardan mümkün olduğunca uzak durulması gerekir. Soğuk kompresyon, belirtileri azaltarak hastayı rahatlatabilir ve gelişebilecek bakteriyel konjonktivitlerin önlenmesi gerekebilir."

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×

Rumeysa Zayıflama ilacı yüzünden mi rahatsızlandı?
Son zamanlarda zayıflama ilaçlarının sağlığı olumsuz etkilediği yönündeki iddialara bir yenisi daha...

Haberi Oku